EN↓ 07.12.2018/08.12.2018
Презентација и промоција на списанието за изведувачки уметности „Маска“ од Љубљана, специјална едиција „Автономија на танцот“
и работилница на тема „Како да се истражуваат уметнички практики или изведувачки уметности во Југословенскиот контекст во текот на долгиот 20 век“.
Во рамки на програмата Уметност::Политика::Институција::Тело на Локомотива– Центарот за нови иницијативи во уметноста и културата од Скопје во Кино Култура
Повеќе детали за програмата:
https://artpoliticsinstitutionsbody.blogspot.com/
КИНО КУЛТУРА
// 07.12.2018 – ПЕТОК // 19 часот
Промоција на списание за изведувачки уметности „Маска“ http://www.maska.si/ и едицијата „Автономија на танцот“.
Учесници:
Рок Вевар – теоретичар во современ танц од Љубљана,
Јасмина Заложник – теоретичар и драматург во современ танц од Љубљана, (автори на текст во едицијата)
Славчо Димитров и Биљана Тануровска Ќулавковковски– културни работници и автори на текст во едицијата и
Андреја Копач – уредничка на списанието Маска.
Промоција на „Маска“ списание за современи изведувачки уметности и едицијата „Автономија на Танцот“
Специјалното тематско издание на „Маска“ – „Автономија на танцот“: Студии на случај на современи практики во поранешна Југославија, беше објавено во соработка со истражувачката програма Номад Танц Институт на Номад Танц Академија, регионална платформа за современ танц, која работи од 2013 година и вклучува 28 активни учесници. Во желбата да се “создаде своја сопствена современа архива која што сè уште не постои”, Маска создава детален ре-контекстуализиран увид во состојбата во современиот танц и перформанс во земјите од поранешна Југославија. И покрај различните појдовни точки на архивирање и историографија, како и начинот и стилот на пишувањето, вообичаено сите придонеси го вклучуваат историскиот и контекстуалниот запис на процесот, односно, како современиот танц беше “ослободен” од полето на театар, балет, институција или општество и стана уникатно уметничко поле, но истовремено, составен дел од пошироките општествени движења и промени донесени во шеесеттите, осумдесеттите или деведесеттите години на минатиот век. Обемните статии (како пионерски дела) ги откриваат контекстите на Македонија (Славчо Димитров и Биљана Тануровска Ќулавковски), Србија (Милица Ивиќ и Игор Коруга), Словенија (Рок Вевар и Јасмина Заложник) и Хрватска (Ивана Ивковиќ, Ива Нерина Сибила, Катја Шимуниќ ).
// 08.12.2018 – САБОТА // 12:00-16:00 часот
Работилница на тема “Како да се истражуваат уметнички практики или изведувачки уметности во Југословенскиот контекст во текот на долгиот 20 век”.
Водена од Рок Вевар – теоретичар во современ танц од Љубљана, и
Јасмина Заложник – теоретичар и драматург во современ танц од Љубљана.
Прв дел: презентација на книгата на Рок Вевар, Ден, Ноќ + Човек = Ритам: Антологија на словенечката танцова критика 1918 – 1960 (2018)
Вевар ќе претстави архива на рецензии, теориски статии и историски податоци, манифести од авангардата, како и новинарски и критички прегледи на танц, танцов театар и модерна кореографија во Словенија од 1918 до 1960 година.
Периодот опфатен во книгата е обележан со релативно инклузивно, отворено и течно културно опкружување во кое уметноста на танцот беше во фокусот на јавниот интерес без значителни жанровски поделби (како на пример, меѓу современиот танц и балет), сценскиот танц генерално бил поле на значителна иновација, и културната институција за балет се сметала како простор за претставување на високо квалитетна танцова уметност со различно потекло (како модерен и класичен балет, модерен танц, ритмика, Ausdruckstanz (експресионистички танц), мелопластичен, пластичен балет и танц, апстрактни танци, современ танц, како што дефинира Фердо Делак под влијание на Лабан, театарскиот танц кој трансформира различни наративни елементи во специфичен кореографски медиум).
Учесниците ќе го запознаат подобро контекстот, големиот интерес за телото и танцот, теориски обиди и историцизации од средината на 1920-тите, основните естетски парадигми на сценскиот танц; позицијата на женските писатели и танчери и нивните машки колеги, значењето на танцот за време на военото време, трансформацијата на балетот и понатамошниот развој на современиот танц итн.
Втор дел: Докторска дисертација на Заложник за алтернативни перформативни практики како нови уметнички практики во Љубљана, Белград и Нови Сад по 1965 година.
Заложник ќе презентира некои од основните алатки и примери преку кои ги анализира и проучува изведувачките уметнички практики (изведба, театарски практики, танц, црн-бран кино и сл.) во Југославија со изложување на перспективи во креирањето на овие уметнички дисциплини. Учесниците ќе се запознаат со подобрите специфичности на практиките во југословенскиот контекст, тактиките и стратегиите што ги користеа прогресивните уметници и други интелектуалци во борбата за промена на општествениот поредок.
Трет дел: Вевар, Заложник – презентирање на методолошки пристап и клучни прашања, поставеност, ориентација, фокус и процедури во материјалните анализи.
Вевар и Заложник ќе го претстават нивниот начин на работа и развивање на методологија за истражување и проучување на историски материјали, и изложувањето на тешкотиите и возбудувањата кои ги изненадија истражувачите за време на нивниот процес.
Влезот е слободен.
Учеството на работилниците се најавува на contact@lokomotiva.org.mk
EN» 07.12.2018/08.12.2018
Presentation and promotion of the specialized journal for performing arts “Maska” edition „Autonomy to Dance“ in Ljubljana and a workshop on ” How to research artistic practices or performing arts in Yugoslav context during the long 20th Century”.
Within the frames of the program „Art :: Politics :: Institution :: Body“ of LOKOMOTIVA – Centre for New Initiatives in Arts and Culture from Skopje in Kino Kultura.
More details about the program:
https://artpoliticsinstitutionsbody.blogspot.com/
KINO KULTURA
// 07.12.2018 – FRIDAY // 19:00
Presentation and promotion of a journal for performing arts “Maska” http://www.maska.si/ edition “Autonomy to Dance “.
Rok Vevar – theoretician for contemporary dance from Ljubljana,
Jasmina Zalozhnik – Theoretician and dramaturg for contemporary dance from Ljubljana,
Slavcho Dimitrov and Biljana Tanurovska Kjulavkovkovski – cultural workers and authors of the text in the edition and
Andreja Kopach – Editor-in-Chief of the magazine from Ljubljana.
Special thematic issue of Maska Autonomy to dance: Case studies of contemporary practices in the former Yugoslavian was published in cooperation with the Nomad Dance Institute (NDI), the research program of the balkan dance network Nomad Dance Academy (NDA), which has been operating since 2013 and includes 28 active participants. In the desire to “create our own contemporary archive where it doesn’t exist yet,” the Maska issue contains an in-depth re-contextualized insight into the state of the countries of the former Yugoslavia. In spite of the different starting points of archiving and historiography, and the ways and style of writing, it is common to all the contributions to include the historical and contextual record of the process, how contemporary dance was actually “liberated” either from the field of theater, ballet, institution or society, and became a unique artistic genre, but in the same time, an integral part of the broader social movements and changes brought by the sixties, eighties or nineties of the previous century. Extensive articles (as pioneering works) reveal the contexts of Macedonia (Slavcho Dimitrov & Biljana Tanurovska Kjulavkovski), Serbia (Milica Ivic & Igor Koruga), Slovenia (Rok Vevar & Jasmina Zaloznik) and Croatia (Ivana Ivkovic, Iva Nerina Sibila, Katja Simunic ).
// 08.12.2018 – SATURDAY // 12: 00-16: 00
Workshop „How to research artistic practices or performing arts in Yugoslav context during the long 20th Century“
By Rok Vevar -– Theoretician for contemporary dance from Ljubljana,
Jasmina Zalozhnik – Theoretician and dramaturg for contemporary dance from Ljubljana.
1st part: presentation of Rok Vevar’s book Day, Night + Man = Rhythm: Anthology of Slovene Contemporary Dance Criticism 1918 – 1960 (2018)
Vevar will present the reader of reviews, theoretical articles and historicizations, avant-garde manifestoes and writings, as well journalistic and critical examinations of theatre dance and modern choreography in Slovenia from 1918 to 1960.
The period covered by the book is marked by a relatively inclusive, open and fluid cultural environment in which the art of dance was a focus of public interest
without any significant genre divisions (e.g., between modern dance and ballet), stage dance in general was a field of considerable innovation, and the cultural institution of ballet was seen as a space for presenting high-quality dance art with diverse origins (such as modern and classical ballet, modern dance, rhythmics, Ausdruckstanz, meloplastic, plastic ballet and dance, abstract dance, contemporary dance, as defined by Ferdo Delak under Laban’s influence, and thus theatrical dance that transforms different narrative elements into a specific choreographic medium).
Participants will get to know better the context, the extensive interest on the body and dance, theoretical attempts and historicizations from the mid-1920s on, the basic aesthetic paradigms of stage dance; position of women writers and dancers and their male colleagues, meaning of dance during the war time, transformation of ballet and further development of contemporary dance etc.
2nd part: Zalozhnik’s extraction PhD thesis on alternative performative practices as new art practices in Ljubljana, Belgrade and Novi Sad after 1965
Zalozhnik will present some of basic tools and examples through which she has analyses and study the performative art practices (performance, theatre practices, dance, black-wave cinema etc.) in Yugoslavia with exposing shifts in perspective in creation of these artistic disciplines. Participants will get to know better specificities of practices in the Yugoslav context, tactics and strategies that were employed by progressive artists and other intellectuals in struggle for the change of social order.
3rd part: Vevar, Zalozhnik – presenting methodological approach and key questions, line-up, orientation, focus and procedures in material analyses
Vevar and Zalozhnik will present their way of working and developing of the methodology of researching and studying historical materials, exposing difficulties and excitements that surprised researchers during their process.
Free entry.
For participation in the workshops please announced at contact@lokomotiva.org.mk.