„После пост-интернет & Зимата на Вештачката интелигенција”- предавање на Мохамад Салеми

EN↓ 02.12.2016 18:00 предавање на Мохамад Салеми

Предавање на Мохамад Салеми во организација на Институтот за општествени и хуманистички науки – Скопје, кое ќе се осврне на иднината на интернетот и вештачката интелегенција.

Предавањето ќе се одржи во Кино Култура, во петок 2 Декември со почеток во 18 часот.

После пост-интернет & Зимата на Вештачката интелигенција

Гледано од внатрешноста на современото време-простор, парадигмата на интернетот, мрежните дискурси и нашата доминантна компутациона логика се појавуваат како серија на разумни теории и филозофии што ја моделираат интелигенцијата и работата на когнитивните, социјалните и природните системи базирани на механизмите на компјутерските хардвер / софтвер и процеси. Гледано надвор од оваа конкретна современост, сепак, компутационизмот е специфичен поглед на светот и на различните културни логики што припаѓаат на нашето време-простор, што можеби е веќе го достигна или наскоро ќе го достигне својот врв. Многу експерти од областа на машинска интелигенција и филозофијата на технологијата се согласуваат дека ненадејниот пад во истражувањето, развојот и ентузијазмот за високата технологија е неизбежен со оглед на основните ограничувањата и нашето знаење за механизмите за видот на мозокот и концептите и материјалите што ја подржуваат нашата постоечка компјутерската инфраструктура. Постои раширено верувањето дека технолошкиот напредок ќе се намали во интензитетот во текот на следната деценија, а новите достигнувања во голема мера ќе се забават ако не и сите заедно да дојдат до застој. Потоа, тука е политичка реалност на нашите технологии кои историски, повеќето сите свои достигнувања биле ставени како арсенал на богатите и моќните, оние кои марксистите ги нарекуваат “сопствениците на средствата за производство”. Што ќе се случи во блиска иднина, кога технолошкиот напредок и појавата на вештачката интелигенција ќе се политички потчинети, еволуционерно забавени и културно заборавени? Како можеме да исцртаме пат по кој културата воопшто и уметноста особено може да помогнат за надминување на пост-интернет и на зимата на вештачката интелигенција или што е она што навистина треба да се нарекува машинска интелигенција?

Мохамед Салеми (Mohammad Salemy) е независен њујоршки уметник, критичар и куратор кој е магистер по критичко-кураторски студии од Универзитетот на Британска Колумбија. Тој во моментов е ко-организатор на Новиот Центар за истражување и пракса (The New Centre for Research & Practice), и ги претставил своите дела во Ашкал Алвановите Домашни задачи (Ashkal Alwan’s Home Works) во Бејрут и Вит де Вит (Witte de With) Ротердам. Неговите дела се објавени во e-flux, Flash Art, Third Rail, and Brooklyn Rail, и тој има курирано изложби во Морис и Хелен Белкин Уметничката галерија (Morris and Helen Belkin Art Gallery), Аксес галеријата (Access Gallery), и Сателитска галерија (Satellite Gallery) во Ванкувер. Во 2014 година, тој ја организираше конференцијата Неверојатни машини (Incredible Machines). Кураторскиот експеримент на Салеми „Само за машинска употреба“ (“For Machine Use Only“) беше вклучен во 11-то издание на Биеналето Гвангжу (2016) (Gwangju Biennale ).


EN»

Mohammad Salemy’s lecture on the future of the internet and AI organized by the Institute of social sciences and humanities in Skopje.

The lecture will take place at the Kino Kultura on Friday 2nd of December starting at 6 pm.

After Post Internet & The Winter of AI

Viewed from the inside of contemporary time & space, the internet paradigm, network discourses and our dominant computational logic appear as a series of sensible theories and philosophies that model intelligence and the working of the cognitive, social and natural systems based on the mechanisms of computational hardware/software and processes. Viewed from the outside of this particular contemporaneity, however, computationalism is a specific worldview and the distinct cultural logic belonging to our time & space, one that perhaps is already reaching or will soon reach its peak. Many experts from the fields of machine intelligence and philosophy of technology agree that a sudden decline in research, development and enthusiasm about high technology is inevitable given the fundamental limitations of both our knowledge of the mechanisms of the species of brain and the concepts and materials supporting our existing computational infrastructure. There is a widespread belief that technological progress within the next decade will witness a setback while new advancements will greatly slow down if not all together come to a halt. Then there is the political reality of our technologies which historically has placed most of not all of their developments amongst the arsenal of the rich and the powerful, those to whom Marxists refer to as the “owners of the means of production.” What happens in the near future when technological progress and the emergence of artificial intelligence is politically subsumed, evolutionally decelerated and culturally forgotten? How can we chart a way in which culture in general and art in particular can help to overcome the post internet and the winter of AI or what we really should be calling machine intelligence?

Mohammad Salemy is an independent New York based artist, critic, and curator who holds an MA in critical curatorial studies from the University of British Columbia. He currently co-organizes The New Centre for Research & Practice, and has shown his works in Ashkal Alwan’s Home Works (Beirut) and Witte de With (Rotterdam). His writings have been published in e-flux, Flash Art, Third Rail, and Brooklyn Rail, and he has curated exhibitions at the Morris and Helen Belkin Art Gallery, Access Gallery, and Satellite Gallery in Vancouver. In 2014, he organized the Incredible Machines conference. Salemy’s curatorial experiment “For Machine Use Only” was included in the 11th edition of Gwangju Biennale (2016).